Wina nowej fali

Wina nowej fali

  Coś co jeszcze dekadę temu wydawało się nieznaczącą niszą win kontrowersyjnych przeznaczonych dla wąskiej grupy fanek i fanów dziś jest najlepiej rozwijającą się i najbardziej „cool” kategorią wina. Mowa o tzw. winach nowej fali. Jak sama nazwa wskazuje swoją odmiennością burzą pewien dotychczasowy ład, a ich nieszablonowe etykiety i nieklasyczne aromaty zyskują uwagę i sympatię coraz większej grupy konsumentów.  

Wina z listkiem

Wina z listkiem

Przy okazji specjalnego wydania wegańsko – roślinnego „Food Service” zaglądam między krzewy żeby sprawdzić, które wina są produktami wegańskimi. Zwykle dyskusja o tym co jest vege a co nie toczy się wokół tego co jemy, a nie tego co pijemy. Okazuje się, że wino także wpisuje się w „zieloną rewolucję” i może być lub nie być vege.    

Zmiany w Chianti

Zmiany w Chianti

  Chianti jest jedną z najstarszych apelacji winiarskich na świecie, której oficjalny początek datuje się na 1716r. To jeden z europejskich pionierów definiowania regionów winiarskich ze względu na miejsce pochodzenia, który właśnie postanowił dokonać pewnych korekt dla win o najwyższym statusie apelacji.

Odkrycie Teneryfy

Do tej pory moje skojarzenia dotyczące Teneryfy były zestawem stereotypowych klisz i zawierały słońce, plaże i wulkany. Po wizycie na największej z siedmiu wysp kanaryjskich to jednak wina najbardziej utkwiły mi w pamięci.  

Take away + wino i nie tylko

  Dzwoniąc do lokalu lub klikając w aplikację smartfona w celu złożenia zamówienia na wynos kieruje nami nie tylko głód, ale także chęć sprawienia sobie przyjemności. O ile zwykle mamy bardzo dobrze sprecyzowane preferencje w kwestii swoich ulubionych dań to rzadko zastanawiamy się nad tym jaki napój go idealnie dopełni. Odpowiednio dobrane wino, piwo czy inny napój może wynieść nasz ukochany comfort food na wyżyny doznań smakowych. Oto moje rekomendacje…

Wino w smartfonie

Jeszcze dekadę temu to opinia Roberta Parkera albo Jancis Robinson była wyznacznikiem jakości i popularności danego wina. Teraz dużo większą moc opiniotwórcza mają aplikacje internetowe i mobilne w których na ocenę wina składa się średni rating konsumentów.